This collection of phrases grew from a set originally written by Bob Patrick, written to facilitate the management of a classroom in Latin.
The extensive additions to Bob's original list are all culled from Adler’s “A Practical Grammar of the Latin Language for Speaking and Writing Latin” –Evan Millner.
Taking the Register
Salvete discipuli!
A: Salve tu quoque magister!
Quid agitis hodie? Agitisne bene?
Roll call: Discipuli, nomina vestra voco (voca
Quis homo es? Who are you? A: Ego sum ……
Respondete “adsum” vel “ecce me!”
Anne est intus Marcus? Is Mark here today?
Non dubito, quIn domi sit. I don’t doubt but that he is home.
Abiit Marco. Marco has left.
Ubi est ………….? A
Ubi sunt x et y? Cur in foro sunt? Cur non veniunt? In foro sunt quod…..
Si veniet, cum eo colloquar. (When he comes, I’ll speak to him)
Eccum adest! Here he is.
En hic est ille! Here he is.
Eccos adsunt Here they are.
En hic sunt illi Here they are
Equis aegrotus est? (A: Nemo est aegrotus)
Adestne Michael scholae? A: adest vel interest
Quem te appellem? What shall I call you?
Lateness:
Unde venis? A: Venio ex hortulo/lavatorio
Fuistine in hortulo? Fuistine in lavatorio?
Suntne pueri tardi? (are boys late?)
Venient! (They’ll come)
Ubi heri eras? (where were you yesterday?) Erasne domi? (A: ego domi eram)
In scholam venire neglexisti! You were playing truant.
Starting the lesson
Open, close door: _________, claude (aperi) januam, quaeso.
Books, paper, pencils, pens, note
1. Discipuli, extrahite li
2. Aperite li
3. Vertite paginam et legite versum primum per decimum (turn the page and read
lines 1-10. Again, line num
4. Post legendum, scri
summary in your note
5. Claudite li
6. Vertite li
want them to refer
7. Deponite libros (pennas, graphides, li
Giving Dictation:
Discipuli, scribite.
Scri
Translation
Discipuli, Redde sententias Latinas Anglice
Classroom communications:
Num intelligis, quid dicam? A: minus comprehendo (I don’t)
Pro deorum atque hominum fidem! What the …is going on here!!!!
Quid discipuli clamant!
Discipuli, nolite loqui.
Laborandum est nobis / Nos oportet laborare /necesse est laboremus.
Discipulus, tacite! Discipulus, nolite susurrare!
Discipuli, lege fa
Discipuli, lege fabulam, et scribe responsa.
Discipuli, Scribe sententias perfectas (complete sentences).
Discipulus, nescio quid dicas! ( I can’t hear you)
Responde, discipule!
Bene respondes, discipule!
Discipulus, claude januam!
Discipulus, noli fenestram claudere!
Aperi fenestram!
Tabulam spectate! (Look at this picture)
Spectasne magistrum?
Quid agitis?
Quid ais? (What are you saying?)
Quo ambulas?
Ad stirpiculum ambulo……
Spectaa!
Nonne magistrum tuum times?
Nonne discipuli libros habent?
Cupitisne audite?
Attendite! (pay attention)
Moneminine?
Quicunque peritus est, laudatur!
Qui sollertes atque studiosi sunt, praemiis ornantur!
Tu ornaris praemio! (when giving a reward)
Audisne, quod praeceptor tibi dicat? A: Audio!
Cujus liber est hoc? Cujus est hic liber? A: Meus est
Num loqueris prius quam audis?
Auscultasne quum ego loquor?
Concludisne? (are you finishing up your work?)
Nemo punitus est (I’m not punishing anyone)
An vidistis librum etc meum?
Nunc est tibi laborandum!
Hic est liber tuus!
Non intelligo quid dicas.
Poenitet me (te/eum) ! (I’m sorry)
Pudet nos (vos/eos) ! (We’re ashamed)
Fallit me (I don’t know/remember)
Quomodo scribitus hocce vocabulum? (how is this word written?)
A: Scribitur hoc pacto.
Quomodo scribitus nomen ejus?
Scribitur litteraa Z… (It is written with a Z)
Opus est, ut sedeas quietus / Necesse est tibi sedere quiete
Scholam habere de aliquaa re.
Absolvistine tua pensa imperaata? (have you written your exercises?) A: Nondum absolve.
Quem quaeritis? (who are you looking for?)
Respondeasne, cum interrogaris? (Do you answer when you are asked?)
Quem librum habes? (which book have you got)
Habesne chartam, quae tibi opus est?
Quo curris? Where are you running to?
Cur eum offendis? (why are you pushing him?)
Obliviscerisne aliquid? A: Obliviscor vero meam pennam/chartam/librum
Num quid vis? / Num quid imperas? (Do you want something?)
Valde mihi probatur! Perplacet! (I like it)
Maxime oportet. (by all means)
Ordo te vocat! Ordo eum vocat! It is your turn/his turn
Vir vere doctus!
Verumne est? Estne verum?
Non verum est. Falsum est.
AmIsitne aliquid de minibus? A: DimIsit vero pennam de minibus.
Jussi eum facere hoc.
Hoc est mihi jucundum! Optime est! Gaudeo hoc!
Verba tua non intelligo, propterea, quod nImis celeriter loqueris!
Sis tam benignus, ut aliquanto lentius loquaris?
Visne esse tam beignus, ut mihi librum des?
Potesne respondere lente? A: possum
Procede lente! Festina lente! Walk slowly!
Reminiscerisne hoc? Do you remember that?
Quid recordaris? What do you remember?
Quomodo te geris? How do you behave?
Bene geris!
Te pro cive geris! You behave like a citizen!
Praebuis te virum! You’ve shown yourself to be a man.
Praestitis te doctum! You have shown yourself to be a scholar!
Non possum. I can’t
Non nolo. I don’t want to.
Ibisne intro? Will you go in?
Visne me assidere? Will you sit next to me?
Placetne tibi assidere in sellaa? Will you please sit down!
Visne pergere, ut coepisti? Will you carry on as you started?
Clara voce loqui pergas oportet! You must keep on speaking out loud.
Mihi opus est, ut lavem ( I need the bathroom)
Si abis, bene est. If you go, that’s OK.
Quam primum potes redeas quaeso. Come back as soon as possible
Quomodo te habes? How are you?
A: Ego me admodum bene habeo.
Parasne te ad dicendum? Are you preparing to speak?
Sero est. Its late
Utcunque sese res habet, tua est culpa. However that may be, you are at fault.
Non dissentio I agree
Faterisne illud esse vitium? Do you admit that to be a fault? A: Fateor.
Facere non possum I cant do it
Animadvertistine quod ille fecerit? Did you notice what he did? A: Animadverti
Quam rem agis? What are you driving at?
Itane? Is it so?
Quid nunc? What now?
Quid coeptas, Marco? What are you after, mark?
Tune negas? Do you deny it? Nego hercle vero!
Non opus est? Isn’t it necessary? A: Non hercle, vero.
Satin salve, dic mihi? A: Recte
Quid est? What is it? A:nihil, recte perge (nothing)
Ego tibi irascerer? Could I be angry with you? Scilicet! Heaven Forbid
Num pennam habet, an non?
Sunt haec tua verba, necne? Are these your own words?
Dicam hiuc, an non dicam? Shall I tell him, or shall I not tell him?
Hoc ne feceris. Do not do this.
Ne desperemus. Let us not give up.
Stat mihi facere hoc I’ve decided to do this
Gratissimum mihi facies, hoc si beneficium mihi tribuas. You’d oblige me a lot if you’d do me this favour.
Facerem hoc, si fieri posset. I’d do it, if it were possible.
Si ego essem, qui tu es…..If I were in your place…
Vellem, ut illud fecisses. I wish you had done it.
Fecitne verba discipulus? Did the student speak?
Res ad te spectat. This concerns you.
Quid hoc ad rem? What has that got to do with this? (stay on topic)
Hoc comprehendi non potest.
Hoc in intelligentiam non cadit. That’s unintelligible.
Quid succenses? What are you angry about?
Quid est hoc Latine?
Quid significant hoc Anglice?
Satin hoc tibi expolratum ‘st? Are you sure of that? A: Exploratum habeo.
Aequo sis animo! Be patient.
Expecta! Wait!
Attendite! Adestote animis! Pay attention!
Da mihi hoc! Give it to me!
Ediscendum est tibi pensum vicesimum. You have to learn lesson 20.
Adjuvabo te facere hoc. I’ll help you
Adjuvabone te in laborando? Shall I help you?
Queaso mihi des librum. Please hand the book over.
Pulsantur fores. Someone is knocking at the door.
Quid rides? What are you laughing at?
Tune s, qui rides? Is it you who is laughing?
Nescio quod faciam. I don’t know what to do.
Num hi libri tui sunt? Are these your books?
Praeter speciem stultus es. You’re more stupid than you appear.
Te et moneo et hortor!
Quam pulcher liber!
Quam bonus es!
Quam es erga me benevolus!
Quanti est sapere! How valuable knowledge is!
Dicere aggredior! Attendite! I’m starting to speak. Pay attention.
Quantum differt! What a difference!
Manum de tabula! Hands off the picture!
Honoris mea causaa. Out of respect for me
Te vehementer etiam atque etiam rogo. I earnestly ask you.
Giving a test:
Discipuli, scri
Discipuli, nolite loqui (susurrare).
Quis perfectus est? Quis non perfectus est?
Post pro
Fer(te) mihi pro
Post pro
Affer mihi libros. (bring me your books)
Analysing a sentence
“Pater meus rosam pulchram in horto suo habet.”
Quis rosam habet? Pater meus rosam habet!
Qualem rosam habet? Pulchram habet pater meus rosam!
Quid in horto suo habet? Rosam in horto suo habet!
Ubi rosam habet? In horto suo rosam habet!
Quid facit pater?
Quo facit?
Cur facit?
Describing a picture/etc
Quid in picturaa videtis?
Quid, pueri (puellasque) in picturaa videtis
Novam picturam hodie habemus.
Picturam novam hodie spectate!
In picturaa nostraa tabernam videmus.
Taberna in hac pictura videtur.
In pictura est taberna. Picturam spectaate!
Nonne tabernam spectas? Quis tabernam non videt?
Quid pictura ostendat? Ubi est taberna? Quid ‘head’ latine apellamus?
Explaining cases intuitively:
Mensa hic posita est.
Tango mensam. Mensam habeo. Habesne mensam? Mensam habeo! Estne tibi mensa? Est mihi mensa!
Mensa longa est. Mensa lignea est. Color mensa
Ego mensam tango. Ego mensam longam tango. Etc. Thousands of examples to be found in Adler….
Introducing tenses:
Olim, Londini habitabam. Nunc, Eboraci habito. Mox Cantabrigiae habitabo.
Introducing paradigms:
Use types of words as paradigms. Do not use the actual grammatical names of things until the students are fully familiar with the Latin forms.
No comments:
Post a Comment